Tuesday

tak best.


Tumblr_lx4emh5dwc1r6ob4ko1_500_large


selamat hari rabu.
ok, ary nih cite aku tak best.
memang tak best.
 langsung tak best.
sangat tak best.

memula pagipagi aku bangun tido, alarm dah bunyi tapi aku matikan pastu aku tido balik.
pastu aku ingat aku dah bangun, dah mandi, dah siap nak pegi klas dahh.
tapi rupenye aku sekadar bermimpi di pagi hari.
mimpi yang memberi harapan dan angan angan yang kononnya mendatang kan kebahagiaan.

*err. dahh menyimpang dari tujuan asal. 

=..=''

pastu aku tersedak tersedar yang aku sebenarnye tak bangun lagi.
tu pun lepas henpon roomate aku bunyik. mekasih roomate. hehe.
ok pastu aku mandi, siapsiap, mekap bagai, pegi klas.
aku pakai kasut baru. tapi belum sampai ke kemuncak fakulti, kaki aku dah sakit.
rupenye kaki aku dah melecet tahap 3.
behh, sakit siot.

lebihlebih lagi bile kasut yang berbau kedai dan diperbuat daripada material yang membuatkannye menjadi 
agak kasar dan keras itu bergeser dengan permukaan kaki aku yang lembut dan halus lagi mulus ini.
ouhh, sakit nye tidak terperi.
aku tidak mampu lagi meneruskan perjuanganku untuk ke menara gading.

lalu aku berhenti di tepi jalan.
mak aihh, dah koyak kulit kaki aku. merah2.

sedih doohhh T_T

ok tapi perjuangan harus diteruskan. 
aku meneruskan pendakian ku ke fakulti bersame dengan kengkawan yang lain.
dorang pun sian tengok aku.
jalan dah macam rupe adik aku mase baru lepas sunat.

ok pastu masuk klas. bosan gile. lecturer aku memang bersemangat mengajar. 
tapi aku ngantuk gile sebab smalam tido lambat.

pastu klas abis. kaki sakit lagi. 
tanpe sebarang amaran mahupun papan tande memberi amaran, tetibe dan tidak semena-mena
tali beg aku putus.

untung laaahhh -..-

ok aku sangat menyukai situasi ini, sangat bermakne dalam hidup aku.
tanpe memikirkan mase depan, aku teruskan kehidupan
dengan melangkah pergi bersame classmates tercinta.
ade yang nak bagi aku pinjam kasut dorang,
tapi takpe lahh. kalau aku pakai kasut kau, kau nak pakai kasut ape?

petang pulak ade koko.
abis koko aku balik. 
pastu malam merayap pegi bertawaf keliling kampus, 
*mekasih anes + fyza sebab tumpang kan aku 
ngan tyka ;D

pastu agak2 dah nak tengah malam baru balik bilik.
da sampai bilik baru aku ingat,
ade essemen aku belum buat.


errr.



AMEERA RAMLY
165 CM